Pitný režim

30. října 2007 v 20:25 |  Referátky
Co pít? Kolik pít? Kdy pít?
Co pít?
- kojeneckou nebo filtrovanou vodu
- stolní a pramenité vody
- bylinkové čaje a zelený čaj (připravené z filtrované nebo kojenecké vody)
- minerální vody s nízkou mineralizací

Kolik pít?
- za normálních teplotních podmínek nejméně 0,5 litru (maximálně 0,7 litru) na každých (i načatých) 15 kg hmotnosti - 70kilový člověk: 70 : 15 = 4,7 x 0,5 = 2,3 litru
- v případě větších ztrát vody pocením: na každý 1 kilogram úbytku tělesné hmotnosti při fyzické aktivitě doplnit tekutiny v objemu 1 litru
- sledujte si barvu moči
- čím tmavší, tím horší (jste dehydratovaný - zvyšte příjem tekutin)
- ze šťávy červené řepy může být růžová, jinak by měla být čirá

Kdy pít?
- ráno na lačno 0,3 - 0,8 litru (podle hmotnosti)
- mezi hlavními jídly (myslím tím mezi snídaní a obědem a mezi obědem a večeří )
- nejméně během jídla - odvykněte si zapíjet jídlo tekutinou - sliny jsou na trávení a pro sliznici důležitější než pivo a cola dohromady
- každé sousto dobře rozžvýkejte
- pokud máte po jídle žízeň, napijte se, ale nevypijte najednou mnoho (max. 2 dl tekutiny)
- před spaním (ne moc -, abyste si zbytečně nerušil spánek buzením se na toaletu, ale nechoďte spát žíznivý - v noci mnoho vody vypotíte a vydýcháte)
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Lady Gabrielle Lady Gabrielle | Web | 30. října 2007 v 20:27 | Reagovat

asi zemřu na dehidrataci... pač piju tak maximálně 1l vody

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama



Oficialní video ze Breaking Dawn (Rozbřesk)